Keresés
  • CB

Minek neked weboldal?

Megragadta figyelmed a sok-sok hirdetés, amelyben szebbnél szebb ingyenes weboldalt kínálnak? Elolvastál néhány cikket a kereső optimalizálásról, és abban reménykedsz, hogy a te oldaladra is több ezren fognak érkezni? Sőt, még pénzt is keresel vele? Felejtsd el!


Ne hagyd magad átverni! A webfejlesztők, SEO (kereső optimalizálás) tanácsadók, a WordPress, a Wix tárhely és a többi tárhely és weboldal szolgáltató hirdetései csak egy dologra vadásznak: a pénztárcádra. Jól csengő hívószavakkal manipulálnak, csábító ígéretekkel bombáznak és hozzád hasonló vállalkozóktól idézett mondatokkal kábítanak, hogy nekik mennyivel nőtt a látogatószámuk, egy csapásra megduplázódott a konverziójuk, zéró befektetéssel milliókat kaszálnak naponta és még a kisujjukat se kell mozdítaniuk érte.

Közben pedig vagyonokat költenek hirdetésekre, reggeltől estig a gép előtt gubbasztanak, cikkeket és posztokat írnak, kulcsszavakat guberálnak, bámulják a Google Analytics-et, meg a Google webmestereszközöket, át meg átszabják a weboldalukat, ide-oda irányítgatják a látogatókat, hogy néhány százalékkal növeljék a tényleges vásárlók számát. Kell ez neked?

Akkor jó a bor, ha szenved a tőke?

Nem, nem ittam sokat az új borból, és nem beszélek félre. Még csak nem is valami marketing trükkel akarlak behálózni, hogy a végén a Coffee Break (kávészünet) szolgáltatásaiért fizess, ahelyett, hogy néhány óra alatt összefabrikálnál egy ingyenes weboldalt.

Csupán arra hívom fel a figyelmed, hogy bármilyen egyszerűnek tűnik ma, a rendelkezésre álló eszközök széles tárházával, még laikusnak is összebarkácsolni egy weboldalt, a sikerhez kevés egy jól dizájnolt template, pár hangzatos címszó, de a h1, h2, h3 tagekben és a szövegekben gondosan elhelyezett kulcsszavak, a leghatékonyabbnak tartott 2-8 %-os kulcsszó sűrűséggel. Miként egy borásznak sem elegendő szanaszét szórni a tőkét a löszös talajon és nyugágyból nézve várni a gazdag szüretre. Ahhoz, hogy gazdag és jó minőségű termés, abból pedig finom, zamatos bor szülessen rengeteg munka, tapasztalat és hozzáértő gondosság szükséges. Mint bármihez az élet megannyi területén. Miért lenne ez más egy weboldal esetében?

De tényleg: minek neked weboldal?

Valahányszor megkérnek arra, hogy segítsek összedobni egy weboldalt, vagy szedjem ráncba a régi elavultat és pörgessem fel rajta a forgalmat, mindig ezt a kérdést teszem fel elsőként. Minek neked weboldal? Ilyenkor még a tapasztalt, sikeres vállalkozóknál is megakad a fogaskerék, látom az elhűlt, döbbent arcokat, s a kérdő tekintetet, normális vagyok én? Hát mégis minek kéne weboldal? Micsoda kérdés! Anélkül ma már nem lehet labdába rúgni! Anélkül nem működhet magára valamit is adó vállalkozás!

- Nem válaszoltál a kérdésemre – mondom én ilyenkor halkan, rezzenéstelen arccal. – Minek kell NEKED weboldal?

Idegesítő, tudom, de nem véletlenül rágom, mint floki a lábtörlőt. Ha sikeres weboldalt akarsz, nem mindegy, mivel foglalkozol, mit akarsz „eladni” és kinek. Még ugyanabban a szakmában is száz meg száz féle célt lehet kitűzni.

A divatos frizurákra specializálódott fodrászüzlet weboldalának az a célja, hogy minél több fiatal tudjon róla és találjon rá. Közösségi platformokon osztja a remekbeszabott frizura ötleteket, sztárpletykák farvizén árul el egy-egy titkot a hajkölteményekről, hogy meggyőzze az oldalra látogatókat, bárkinek a fejére hasonlóan trendi hajkoronát varázsol majd. Nincs szüksége webáruházra, annál inkább hasznos lehet számára egy on-line bejelentkező platform, vagy egy applikáció, amellyel fénykép alapján frizurák között válogathat a leendő vendég.

Ezzel szemben egy Suzuki autóalkatrész üzletnek arra van szüksége, hogy ha valaki beírja a Google keresőbe „Suzuki fékbetét” szót, az első találatok között ugorjon fel. Az oldalon pedig azt kell biztosítania, hogy a megfelelő évjárathoz és modellhez tartozó alkatrészt a lehető legevesebb kattintással megtalálja a leendő vevő, a megrendelést pedig bármilyen platformról pillanatok alatt intézhesse. Nincs szüksége csilivili megoldásokra, de még Facebook posztokra sem, annál inkább gyors, könnyen átlátható és használható webáruházra, és hatékony kereső optimalizálásra.

A nagyvállalatokat célzó pénzügyi tanácsadó cégnek pedig az a fontos, hogy weboldala szakértelmet és profizmust sugározzon, könnyen áttekinthetőek legyenek szolgáltatásai és minél több referenciát villantson fel az oldalára látogatóknak. Nem érdekes számára a látogatók száma, sokkal inkább az, hogy a szolgáltatásait megfizetni képes és szándékozó vezetői kör minél gyakrabban látogassa oldalát és minél több időt töltsön rajta. Szakértői blogbejegyzéseket publikál, vitákat generál a LinkedIn-en és így tovább.

A fenti példákból is kitűnik, még az egyazon piacon ténykedő vállalkozások között sincs két egyforma, akinek ugyanabból a célból kellene egy weboldal, ha meg akarnak jelenni a világhálón. Éppen ezért, csak akkor érdemes belevágni weboldal készítésbe, fejlesztésbe, vagy a már meglévő tunningolásába, ha legalább magadnak meg tudod fogalmazni, mi a célja a TE weboldaladnak. Elképzelni sem tudod, mennyi felesleges pluszmunkától szabadítod meg magad és mennyivel jobban tudod erőforrásaid a számodra fontos feladatokra koncentrálni.

A cél szentesíti az eszközt?

A cél határozza meg, vajon megvalósítható-e oldalad kész sablonokból. Ha igen, melyik platform a legelőnyösebb számodra. A kész sablonok bármilyen tetszetősek, jelentős korlátokat jelenthetnek különböző célfeladatok esetében, amit sosem, vagy csak nagyon komoly extra fejlesztői költséggel tudsz majd megvalósítani, miközben egy másik platform lehet, hogy alapszolgáltatásként kínálja. Ha pedig egyedi fejlesztésre van szükséged, nem árt kitalálni, pontosan mit is fejlesszenek részedre.

A cél határozza meg, hogyan építsd fel a weboldalat, milyen szolgáltatásokkal akarod felölteni, milyen egyéb platformokkal akarod együtt működtetni (pl. közösségi média), nem beszélve a technológiáról (HTML5, Javascript, Drupal, Joomla és hasonló bűvszavak).

És végül de nem utolsó sorban a cél fogja meghatározni, kihez kell szólnia a weboldaladnak, ami kihatással lesz az arculatra, a szövegek stílusára és arra is, hogy milyen eszközökre kell optimalizálnod az oldalt.

Elbizonytalanodtál?

Nem kell. Látogass el rendszeresen erre az oldalra és egy-egy ötlettel, hasznos példával segítünk abban, hogyan használd hatékonyan az on-line marketinget. Következő írásunkban bemutatjuk, mi az az öt kötelező elem, ami nélkül sikeres weboldal ma nem működhet.

2 megtekintés0 hozzászólás

COFFEE

BREAK​​