Keresés
  • CB

Így készíts sikeres weboldalt!

Nem kell értened a számítástechnikához. Nem kell értened a programozáshoz. Még a grafikához és szövegíráshoz sem. Íme az 5 legfontosabb kellék a sikeres weboldal megalkotásához! Ráadásul ingyen.


Ugye mostanság Te is egyre gyakrabban találkozol ilyen és ehhez hasonló szövegekkel? Nem kell megijedned, az iróniával hintett felütés ellenére nem foglak tévhitekben ringatni és rózsaszín szemüvegen keresztül láttatni veled a világot. Ehelyett 5 pontban összefoglalom, miként vágj neki weboldaladnak, ha azt szeretnéd, hogy a látogatók szívesen kattintsanak rá, szívesen időzzenek, és minél többször szívesen térjenek oda vissza. A többi ugyanis, ha hiszed, ha nem, jön magától.


Mielőtt belevágnék, érdemes mindjárt tisztázni valamit. E tekintetben valóban elfelejtheted a számítástechnikai és programozói hókuszpókuszokat, mint a szerver, a tárhely, a nyílt meg zárt forráskódú rendszerek, a java, a php, meg az SQL adatbázis, de még a keresőoptimalizálási mantrák mormolását is.


Minden weboldalt, kivétel nélkül egyvalamiért látogatnak: mert kapni szeretnének valamit. Az akcióvadász a hőn áhított terméket szeretné megkapni a lehető legolcsóbban. Az álmodozó gyönyörű tengerparti fotókat szeretne látni a világ minden pontjáról. A techno geek a legfrissebb híreket szeretné begyűjteni az okostelefonokról. És vannak nem kevesen, akik mezítelen néniket, bácsikat szeretnének bámulni. Bármit is kínálj weboldaladon, akkor fognak rád kattintani és elidőzni nálad, ha kapnak tőled valamit. Mégpedig pontosan azt, amire vágynak.


Ahhoz, hogy ez, csupán 5 dologra van szükség:

- tartalom

- forma

- működés

- értékelés

- visszatérés

Cikksorozatunkban mindegyik téma kapcsán elmondom, mire figyelj és milyen buktatók állnak előtted, így ha figyelmesen olvasol, akár neki is kezdhetsz weboldaladnak. Kezdjük mindenek között a legfontosabbal


1. Tartalom: e nélkül bele se kezdj!

El kell, keserítselek. Nincs olyan, hogy majd kialakul, vagy majd menet közben kitalálom. Ha stratégiailag végiggondolt céljaid vannak, ha sikeres weboldalt szeretnél, mindent előre ki kell találnod. Az élet, az állandóan változó körülmények éppen elég kihívást tartogatnak ahhoz, hogy menet közben szükségszerűen improvizálni kelljen. A weboldaladat azonban nem szabhatod át minden héten, mert egyrészt belegebedsz a ráfordított munkában, másrészt látogatóid sem fogják érteni, mi történik nálad, ami egyenes út a látogatók elvesztéséhez (te vajon szereted, ha kedvenc üzletedet hetente átrendezik?).


Pontosan ezért, mielőtt hozzákezdenél a weboldalad létrehozásához, ki kell találnod a tartalmat, amellyel a látogatóidat fogadod, és amely, legalábbis szerinted, kellően vonzó lesz ahhoz, hogy nálad ragadjon.


Hiába dolgozik designerek komplett csapata az oldalon és hiába kattintgatsz te magad is a szebbnél szebb sablonok között, a forma nem fog segíteni a tartalom kidolgozásában, sőt inkább hátráltat és korlátoz. A zeneszerzők többsége zongorán vagy egy szál gitárral alkotja meg művét és csak később nyúl a különböző hangszerekhez, kísérletezget a hangszínekkel. A filmekhez is először a forgatókönyvet írják meg, és csak azután gondolkodnak el azon, kik legyenek a szereplők és hogyan jelenítsék meg a történetet a filmvásznon.

Ezért az első és legfontosabb tanácsom. Fogj egy papírlapot, vagy ülj le egy szövegszerkesztő elé (a teljes formázás eszköztárat azonnal rejtsd el!) és kezdd el összerakni weboldalad tartalmát. Ezen belül is koncentrálj az alábbi kérdések megválaszolására:


- Mivel fogadod a látogatót? Ez lesz később az ún. landing page, amelyre akár hirdetésekből, akár keresőkből leginkább az oldalara érkeznek. Ez az a tartalom, amellyel néhány másodperc alatt meg kell ragadnod a látogató figyelmét, mielőtt még elkattintana az oldalról.


- Mi az a tartalom, amivel az oldalon akarod tartani? Ha már felkeltetted az érdeklődést, fontos, hogy olyan tartalmat kínálj, amiért érdemes nálad hosszabban időzni. Bármilyen témában is gondolkodj, legyen az természetgyógyászat vagy autóalkatrész árusítás, úgy kell róla írnod, hogy a látogatód érdeklődését folyamatosan fenntartsd, és „rákényszerítsd” a tartalom végigolvasására.

Ne ess tévedésbe. Ha ezt nem tudod megfelelően leírni és gondolatban összerakni, se kép se videó nem fogja megoldani. Persze, ha jól kitalált a tartalom, egy megfelelő illusztráció hatalmasat dobhat a hatáson.


- Miért gondold, hogy amit nálad megkaphat, azt sehol máshol nem kapja meg? Ez az a pont, amire a legtöbben, még tapasztalt „webmesterek” közül sem gondolnak. Más is van a világon. A világhálón gyakorlatilag lehetetlen olyan tartalmat előállítani, amit néhány kattintással ne találnánk meg máshol is. Mégis meg kell találni azt az akár egészen parányi különbséget, amiért a mi tartalmunk más lesz, mint a többi. Kézenfekvőnek tűnik az ár, de az a legveszélyesebb fegyver is egyben: mivel idővel a legjobb árnál is találunk még jobbat. Éppen ezért érdemes olyan megkülönböztető jegyeket kitalálnod, amely kevésbé másolható, utánozható, ami TE vagy, ami csak RÁD jellemző, és amiért TE (és most figyelj!) szerethető leszel.


Következő cikkünkben a sikeres webáruház 5 kötelező kelléke közül a formával foglalkozom.

Ha nem győzöd kivárni cikksorozatunk végét:), vagy egyszerűen azt szeretnéd, hogy a TE vállalkozásodnak is adjak néhány egyedi, hasznos tanácsot, rendeld meg az igényeidnek megfelelő COFFEE BREAK szolgáltatásunkat.

2 megtekintés0 hozzászólás

COFFEE

BREAK​​

© 2015 Minden jog fenntartva CURIOCITY Kft.

  • facebook
  • Twitter Clean
  • w-googleplus
COFFEE BREAK
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now